Wednesday 25 May 2011

Aku redha dgn setiap ketentuanmu ya Allah...



setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya...
aku redha dengan segala ketentuan yg telah engkau berikan kepadaku Ya Allah...
mungkin dia bukan jodoh yang terbaik utk ku.... 
aku redha dengan semua ini dan kau berikanlah ketenangan kepadaku untuk menerima segala ketentuanMu ini....
aku tidak pernah berdendam dengannya...
malah aku mendoakn kebahagiannya dengan bakal isterinya...


setelah hampir 7 tahun kami berkawan, kalau dah bukan jodoh maka lama mcm mana pon hubungan itu ia pasti putus juga... Allah tidak pernah menjadikan sesuatu itu tanpa sebab... segala yang berlaku pasti ada hikmahnya....


"aku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, 
DIA beri kaktus berduri...
Aku minta kupu-kupu,
diberi ulat berbulu..
Aku sedih dan kecewa...
namun kemudian..., kaktus itu berbunga, indah sekali.....
dan ulat itupun menjadi kupu2 yang cantik...
itulah jalan TUHAN, indah Pada masa yang ditetapkanNya...
TUHAN tidak memberi apa yang kita harapkan, 
tapi DIA memberi apa yang kita Perlukan....
kadang2 kita rasa sedih, kecewa, terluka...
tapi jauh di atas sana DIA sedang mengatur yang TERBAIK dalam kehidupan kita...."

No comments: